n
یاران عصـــــــــر 313

NazSkin
جذب حداکثری «رشیدپور» ها و دفع حداکثری «جناح مومن» رسانه‌ ملی! :: یاران عـصـــــــــر 313

یاران عـصـــــــــر 313

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

جمله جمله نه! واژه واژه تورا / ای سفر کرده گفتگو کردیم
کوچه کوچه نه! خانه خانه تورا / سالیانی ست جستجو کردیم
سوره سوره نه! آیه آیه تو را / در مناجات آرزو کردیم
جمعه جمعه نه! لحظه لحظه تو را / ندبه کردیم و های و هو کردیم . . .
اللهم عجل لولیک الفرج

پیوندهای روزانه

جذب حداکثری «رشیدپور» ها و دفع حداکثری «جناح مومن» رسانه‌ ملی!

دلیل اصلی برکناری، تمرد از رویه‌ی سازمانی ونامه‌ی انتقاد حاج آقای ماندگاری خطاب به ضرغامی عنوان شده است.

به گزارش آوینی فیلم ، تهیه‌کننده‌ی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های چند سال اخیر تلویزیون-و پربیننده‌ترین برنامه مذهبی حال حاضر رسانه‌ی ملی- را از صداو سیمای جمهوری اسلامی اخراج کرده‌اند به این دلیل که یکی از کارشناسان برنامه «به مدیران سازمان انتقاد کرده است» که چرا برنامه‌های کودک را تبدیل به بنگاه تبلیغاتی برندهای مختلف کرده‌اید! می‌گویند چرا باید یکی از تهیه‌کنندگان زیرمجموعه رسانه‌ی ملی به مدیران ارشد سازمان انتقاد کند؟ چرا باید رویه‌ی خلاف نظر صریح رهبری را به مدیران تذکر دهد؟!
خود تهیه‌کننده در مورد ماجرا گفته است که: «دلیل اصلی برکناری، تمرد از رویه‌ی سازمانی و نامه‌ی انتقاد حاج آقای ماندگاری خطاب به ضرغامی عنوان شده است.  ماجرا از این قرار است که صداوسیما در دو موضوع بر خلاف قانون و نظر رهبری عمل می‌کرد و آقای «ماندگاری» طی نامه‌ای این دو موضوع را به «آقای ضرغامی» تذکر دادند. اولین موضوع تبلیغ اجناس مختلف در حین برنامه‌های کودک که این مورد بر خلاف نص صریح قانون صداوسیماست. آیین نامه‌ی سیاست‌های تامین، تولید و پخش صداوسیما در شماره‌ی 2570 خود به این موضوع اشاره می‌کند و تبلیغ در حین برنامه‌های کودک را غیرقانونی می‌داند. اما متاسفانه بیش از یک سال است که برنامه‌های کودک تلویزیون به بهانه‌ی نداشتن بودجه، اقدام به تبلیغ محصولات مختلف می‌کنند.»
و موضوع دیگر اینکه: «رهبری پیرامون برخی از مسابقات تلویزیون دستور صریح دارند. گاهی ایشان پیرامون موضوعی مثل بها دادن به جایگاه زن، به طور کلی صحبت می‌کنند و گاهی هم ایشان مستقیما به مصداق‌ها اشاره می‌کنند. رهبری در سال 83 در دیدار با مدیران سازمان صدا و سیما مخالفتشان را با برگزاری مسابقاتی که در آن‌ها جوایز غیر متعارف به شرکت‌کنندگان اهداء می‌شود، اعلام کردند و فرمودند که این مسابقات ترویج بی‌منطقی است. اما متاسفانه برخی مدیران و برنامه‌سازان در صداوسیما، انرژی می‌گذارند و بودجه خرج می‌کنند تا خلاف نظر رهبری عمل کنند.»
حالا اما فرض کنیم موضوع اساسا این نیست که چرا مدیران دست به تعطیلی پرمخاطب‌ترین برنامه مذهبی مجموعه تحت مدیریت خود زده‌اند؟ فرض کنیم رویه‌ و سیاست مدریریتی جناب ضرغامی و همکارانش از ابتدا تا الان این بوده است که همه منتقدین را اخراج کنند و برنامه‌ی «سمت خدا» هم مشمول همین سایست شده است.
ماجرا اما وقتی جالب می‌شود که با تناقضات سیاست‌های مدیران ارشد رسانه‌ی ملی مواجه می‌شویم. مدیران سازمان در حالی «جناح مومن» رسانه‌ی ملی را به دلیل انتقاد به آن‌ها به سرعت از سازمان حذف می‌کنند که برخی از افرادی که سابقه فعالیت در شبکه‌های ماهواره‌ای و انتقادات متعدد به مسئولان را دارند درست در همین روزها با افتخار به صداوسیما بازمی‌گردند.
رضا رشیدپور که این روزها با افتخار دوباره به آتن رسانه‌ی ملی بازگشته است پیش از این در صفحه خود در یکی از شبکه‌های مجازی نوشته بود که: «شبکه پنج تلویزیون ایران فیلم بی‌پولی ساخته‌ی به یادماندنی حمید نعمت‌الله را پخش کرد. در طول پخش، دو اتفاق جالب افتاد. برای اولین‌بار در تاریخ کشورمان، صدا و سیما یک دقیقه از آنتن مقدسش(!) را به آوازی از حاج شهرام شب‌پره اختصاص داد و برای هزارمین بار باتحمل زحمتی طاقت فرسا حضور سی ثانیه ای من را در این فیلم به نحو خداپسندانه‌ای سانسور کرد! من از پخش ترانه یاد شده به هیچ وجه ناراحت نیستم و اتفاقا آن را طبیعی می‌دانم و از روی حسن نیت آماده‌ام تا یک حلقه از آخرین کنسرت حاج خانوم لیلا فروهر را هم جهت پخش تقدیم کنم تا بلکه این بحران مخاطب حل شود! آقای ضرغامی؛ تا زمانی که مجری‌های دلبند و محبوب شما یکی به هشتاد ضربه شلاق محکوم بوده و دیگری متهم به اختلاس میلیاردیست، پخش نشدن تصویر من از رسانه‌ی تحت امرتان افتخاری دلنشین است. بدینوسیله از زحمات شما و ماموران سانسورتان سپاسگزارم.»
رشیدپور بعد از این هم در ویدئوهایی که در اینترنت منتشر می‌کرد اینگونه به روسای صدا و سیما انتقاد می‌کرد: «آقای ضرغامی کار فرهنگی ایجابی است نه سلبی. شما کدام برنامه جذاب در صداوسیما را ساختید که مردم ماهواره نبینند. شما چقدر نیروهای درجه یک رسانه را ممنوع‌التصویر کرده‌اید که نتوانند بیایند در تلویزیون برنامه اجرا کنند. طوری که مردم صدای محمود شهریاری، فرزاد حسنی، احسان علیخانی، محمدرضا شهیدی‌فر، محمد صالح علا و.. را نشنوند. آقای ضرغامی شما مدام دارید شبکه افتتاح می‌کنید. آیا می‌دانید خیلی از از این شبکه‌ها بیننده‌هایش از تعداد کارمندان آن شبکه کمتر است؟ از خانواده خود بپرسید شبکه بازار را می‌شناسند؟ این شبکه چند بیننده دارد؟ آقای ضرغامی؛ آیا در این کشور محمود شهریاری خطرناک‌تر است یا سریال «حریمِ سلطان» که به ایرانیان توهین می‌کند ولی مردم دارند نگاه می‌کنند. چرا مردم را از رسانه‌ خودی محروم می‌کنید و بعد می‌روید آنتن ماهواره‌اش را جمع می‌کنید که مبادا برنامه جای دیگر را ببنید. پس مردم چکار کنند؟»
با این همه اما ظاهرا برای مدیران انقلابی روشنفکرنوازِ بزرگترین دستگاه فرهنگی نظام اسلامی‌ توهین‌های یک مجری درجه چندم شبه‌روشنفکر با انتقادات اصولی نیروهای مومن کاربلد رسانه‌ی ملی فرق دارد. جناب ضرغامی و همکارانشان نیز ظاهرا در پی «جذب حداکثری» روشنفکرانند و انتقام‌گیری بچه‌گانه از نیروهای حزب‌اللهی. می‌گوئیم انتقام چون تهیه‌کننده سمت خدا به نکته‌ی جالبی اشاره می‌کند: «دوستان بعد از این نامه«نامه حجت‌الاسلام ماندگاری» تبلیغ محصولات در حین برنامه‌ی کودک را متوقف کردند، اما مسابقاتی که جوایز غیر متعارف دارد، هنوز از تلویزیون پخش می‌شود. در ذهن مدیران سازمان این بود که شما یکی از برنامه‌های ما را تعطیل کردید، ما هم باید برنامه‌ی شما را تعطیل کنیم تا مساوی شویم!». حالا اما چندماه بیشتر تا پایان مدیریت مهندس ضرغامی بر سازمان صداوسیما نمانده و این هم نقطه‌ی منفی دیگری‌ست در کارنامه‌ی درخشان(!) مدیریت ایشان.

امیر ابیلی

 

 

منبع: 9 دی

  • محب اهل بیت(ع)

نظرات  (۱)

خدا لعنت هر چی منافق و خاین هس بکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی