n
یاران عصـــــــــر 313

NazSkin
افزایش واردات خودرو لوکس، سیگار و برنج در اوج تحریم :: یاران عـصـــــــــر 313

یاران عـصـــــــــر 313

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

جمله جمله نه! واژه واژه تورا / ای سفر کرده گفتگو کردیم
کوچه کوچه نه! خانه خانه تورا / سالیانی ست جستجو کردیم
سوره سوره نه! آیه آیه تو را / در مناجات آرزو کردیم
جمعه جمعه نه! لحظه لحظه تو را / ندبه کردیم و های و هو کردیم . . .
اللهم عجل لولیک الفرج

پیوندهای روزانه

افزایش واردات خودرو لوکس، سیگار و برنج در اوج تحریم

http://www.toopfun.com/wp-content/uploads/2011/10/dbpfnt94l6wjh04bs618.jpg


آیا دولت به سمت تحقق «اقتصاد مقاومتی» حرکت می‎کند؟

وقتی در سایه سیاست‌های اقتصادی دولت، «تجارت‏‎پیشگی» بجای «تولید» رونق می‎گیرد/ افزایش واردات خودرو لوکس، سیگار و برنج در اوج تحریم

گروه اقتصادی - رجانیوز: اقتصاد و فرهنگ قرار است در سال جاری مورد توجه ویژه مسئولان و مردم باشد اما اگر از قصه پر غصه فرهنگ و عملکرد برخی مسئولان در این باره عبور کرده و نیم نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم، به نظر می رسد مذاکرات هسته ای نتوانسته گشایش خاصی در وضعیت اقتصاد کشور ایجاد کند و با این اوصاف تنها راه برون رفت از رکود فعلی توجه ویژه به «اقتصاد مقاومتی» است.

به گزارش رجانیوز، یکی از ویژگی های اصلی اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات به جای واردات و تلاش برای افزایش تولید ملی است، اما مروری بر آمارهای منتشر شده طی روزهای گذشته نشان می دهد نه تنها این اتفاق در عمل بوقوع نپیوسته است بلکه واردات برخی کالاهای غیر ضروری یا اجناسی که مشابه آنها در داخل به وفور تولید می شود، افزایش قابل توجهی داشته است.
 
برپایه این گزارش، بر اساس آماری که گمرک منتشر کرده است  واردات خودرو، گوشی تلفن همراه و سیگار در فروردین سال 93 نسبت به سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.
 
در فروردین امسال دو هزار و ۳۰۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۵۲ میلیون دلار وارد ایران شد در حالی که این رقم برای فروردین سال گذشته تنها ۵۱۵ دستگاه خودرو به ارزش ۱۲ میلیون دلار بود.
 
میانگین قیمت خودروهای وارداتی ۲۲ هزار و ۶۸۲ دلار برآورد شده است. این در حالی است که گران ترین خودروی وارداتی در این مدت یک خودروی هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۴ به قیمت ۲۰۴ هزار دلار بود.
 
غیر از این خودروی ساخت کره جنوبی، یک خودروی بنز هشت سیلندر به ارزش ۱۷۷ هزار و ۸۳ دلار و دو مدل خودرو مازراتی شش سیلندر، سقف کشویی مدل ۲۰۱۴ به ارزش ۱۳۴ هزار و ۸۸۰ دلار گران قیمت ترین خودروهای وارداتی در فروردین ماه بوده اند. اکثر خودروهای وارداتی از طریق امارات متحده وارد ایران شده است.
 
در این رابطه چندی قبل حجه الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرده بود یکی از برنامه های اصلی دولت در سال 93 افزایش واردات خوردوهای لوکس با تعرفه های بالاست تا از این طریق بتواند در آمدزایی کند.
 
از طرف دیگر، واردات گوشی تلفن همراه در فروردین سال گذشته تنها سه میلیون دلار بود که این رقم در فروردین امسال به ۱۲ میلیون دلار رسیده است. گوشی های تلفن عمدتا از امارات متحده عربی، کره و چین وارد شده است.
 
واردات سیگار نیز در فروردین امسال دو برابر شده و از دو میلیون و ۲۵۳ هزار دلار به چهار میلیون و ۷۰۹ هزار دلار رسیده است.
 
در فروردین ماه 93،  دو میلیون و ۶۴۴ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار وارد ایران شد در حالی که در فروردین سال گذشته میزان واردات ایران یک میلیون و ۸۹۲ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۶۹ میلیون دلار بود.
 
این در حالی است که علیرغم کشت فراوان برنج ایرانی بویژه در نقاط شمالی کشور، سال گذشته نیز واردات برنج هندی به ایران افزایش یافته بود.
 
 
افزایش صادرات از کشور چین در حالی است که دولت یازدهم یکی از اولویت های اصلی خود در حوزه اقتصاد را حمایت از تولیدگران داخلی عنوان کرده بود. آقای روحانی نیز در گزارش عملکرد 100 روزه خود صراحتا با انتقاد از میزان واردات از چین در دولت محمود احمدی‌نژاد، گفت دولت پیش به جای ایرانی‌ها برای چینی‌ها و کره‌ای‌ها اشتغال ایجاد می‌کرد.


  • محب اهل بیت(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی