n
یاران عصـــــــــر 313

NazSkin
بازتاب سخنان رهبری در رسانه های فارسی زبان غربی/ مبارزه ادامه دارد :: یاران عـصـــــــــر 313

یاران عـصـــــــــر 313

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

جمله جمله نه! واژه واژه تورا / ای سفر کرده گفتگو کردیم
کوچه کوچه نه! خانه خانه تورا / سالیانی ست جستجو کردیم
سوره سوره نه! آیه آیه تو را / در مناجات آرزو کردیم
جمعه جمعه نه! لحظه لحظه تو را / ندبه کردیم و های و هو کردیم . . .
اللهم عجل لولیک الفرج

پیوندهای روزانه

بازتاب سخنان رهبری در رسانه های فارسی زبان غربی/ مبارزه ادامه دارد


رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از کسانی که سازش و تسلیم را تئوریزه می کنند به شدت انتقاد کردند و آن ها را خائن خواندند. این بخش از سخنان رهبری و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی، در رسانه های فارسی زبان غرب، بازتاب یافت.

 

 

 

 

بخش های مهمی از سخنان مقام معظم رهبری که رسانه های فارسی زبان غربی به آن ها نپرداختند:

 

 

* اگر مبارزه‌ى مردم نبود، اگر مبارزه‌ى امام نبود، اگر مبارزه‌ى مسئولان در میدانهاى مختلف نبود، این نظام باقى نمی ماند و از بین می رفت.

 

* ببینید در شمال آفریقا و در بعضى جاهاى دیگر چه خبر است. عیناً این سرنوشت میتوانست براى جمهورى اسلامى پیش بیاید که درى به تخته بخورد و حرکتى به‌وجود بیاید و نظامى اسلامى با شعارهاى رنگین و برّاق به‌وجود بیاید، بعد هم بعد از اندکى بکلّى اوضاع دگرگون بشود و از بین برود.

 

* دشمنان ما نمیخواهند این را اعتراف بکنند که ملّت ایران در راه پیشرفت خود، خردمندانه عمل کرد، امّا واقعیّت قضیّه این است که اگر خردمندانه نبود، نمیشد، نمیماند، پیش نمیرفت، به نتیجه نمیرسید

 

* من عرض میکنم کار من و شما ادامه‌ى آن مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید؛ علّت هم معلوم است؛ علّت این نیست که نظام جمهورى اسلامى یک نظام جنگ‌طلب است؛ نه، به‌هیچ‌وجه قضیّه این نیست.

 

* شما وقتى از یک منطقه‌اى در دریا که در آنجا دزدان دریایى مستقرّند، میخواهید با کشتى عبور کنید، باید مجهّز باشید؛ طبیعت کار این است. باید بتوانید از خودتان دفاع کنید، انگیزه‌ى دفاع داشته باشید؛ اگر انگیزه‌ى دفاع نداشته باشید، سرنوشت شما معلوم است: لخت میشوید، آواره میشوید، کشتى از دستتان میرود، جان شما هم یا نابود خواهد شد یا با ذلّت و اسارت باقى خواهد ماند؛ مسئله در دنیا این است.

 

* فرق دزدان دریایىِ امروز دنیا - که دزدان دریا و زمین و هوا و همه‌جا هستند - با دزدان دریایى شناخته‌شده‌ى تاریخ و داستانها و افسانه‌ها و وقایع خارجى، این است که اینها مجهّز به علمند.

 

*  عمده‌ى مشکل بشریّت این است. امروز دستگاه‌هاى استکبارى و در رأس آنها آمریکا، مثل بختک افتاده‌اند روى جسم بشریّت و روى فکر بشریّت - مثل جان بشریّت - او را احاطه کرده‌اند، او را میفشرند، او را آشفته میکنند، زندگى‌اش را پریشان میکنند؛ [اگر] بشریّت بتوانند خودشان را از زیر این سایه‌ى سنگین، از زیر این کابوس بیرون بکشند، آن‌وقت نفس راحتى خواهد کشید. البتّه کار آسانى نیست، کار دشوارى است، مبارزات طولانى و بلندمدّت میخواهد.

 

* در برنامه‌ى ششم که در پیش است، روى اقتصاد و روى فرهنگ و روى علم باید تکیه کنید. اقتصاد مقاومتى قدم بلندى است که در این زمینه‌ها میتوان برداشت.

 

 

 

 

بی بی سی فارسی (BBCpersian):

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که مذاکرات خارجی ایران هم بخشی از مبارزه برای بقای جمهوری اسلامی است و کسانی که در ایران سازش و تسلیم در سیاست خارجی را تئوریزه و ترویج می‌کنند خائن هستند.

 


آقای خامنه‌ای امروز یکشنبه ۴ خرداد (25 مه) در دیدار با نمایندگان مجلس ایران بر ضرورت "مبارزه" تاکید کرد و گفت: "علت تاکید بر ادامه مبارزه، جنگ طلبی نظام اسلامی نیست، بلکه عقل و خرد حکم می کند که انسان برای عبور از منطقه ای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی و انگیزه دفاع از خود را داشته باشد."

 


او گفت همه مسئولان کشور، از جمله در مذاکرات خارجی "باید بدانند که در حال مبارزه هستند و در مسیر ادامه مبارزه پیدایش و بقای نظام اسلامی قرار دارند."

 


رهبر ایران افزود: "کسانی که می‌خواهند، سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می ‌شوند."

 


آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته و چند هفته پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی اعلام کرد: "من مخالف حرکت‌های صحیح دیپلماسی نیستم، بنده معتقدم به همان چیزی که سال‌ها پیش نامگذاری شد به نرمش قهرمانانه."

 


به دنبال این موضعگیری او، روسای جمهور ایران و ایالات متحده برای اولین بار با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند و چند ماه بعد نیز ایران و کشورهای ١+۵ به توافقی موقت درباره برنامه هسته‌ای ایران و برخی تحریم‌های وضع شده رسیده‌اند.

 


برخی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه را به عقب‌نشینی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی متهم می‌کنند. انتقادهای آنان در هفته‌های اخیر بالا گرفته است.

 


رهبر ایران ضمن تاکید بر مبارزه در مذاکرات خارجی گفت: "این مبارزه تا چه زمانی طول خواهد کشید؟ مبارزه و جهاد تمام شدنی نیست... اما ممکن است در شرایط مختلف شیوه‌ها و روش‌های جهاد و مبارزه متفاوت باشد."

 


دولت حسن روحانی می‌گوید در مذاکرات جاری با ۱+۵ تنها "اعتماد سازی" و "پاسخ به ابهامات" را می‌پذیرد و هیچ امتیازی به غرب نخواهد داد.

 

 

رادیو فردا(radiofarda):

 

آیت الله  علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه چهارم خردادماه باردیگر با تاکید بر اجرای آنچه که «اقتصاد مقاومتی» خوانده گفته است: «برای اجرای اقتصاد مقاومتی تمجید و ستایش لفظی کافی نیست بلکه باید حرکت و اقدام کرد.»

 


گزارش ها حاکی است که [آیت الله]علی خامنه ای  در دیدار با نمایندگان مجلس ایران گفته است: «مجلس درخصوص قانونگذاری برای اقتصاد مقاومتی نمی تواند فقط متکی به طرح ها باشد بلکه دولت باید لوایح مناسب را به مجلس ارایه دهد.»

 


رهبر جمهوری اسلامی در بهمن سال گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است را به روسای قوای سه گانه ابلاغ کرد. این سیاست ها در برگیرنده راهبردی هایی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش هزینه‌های عمومی است.

 


[آیت الله] علی خامنه ای در بخش دیگری از اظهارات خود، با انتقاد از  تلاش «عده ای برای تئوریزه کردن تفکر سازش و تسلیم» گفته است: کسانی می خواهند، کسانی که می خواهند، سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می شوند.

 

 


رهبر ایران به طور مشخص از کسانی که درپی «تئوریزه کردن  تسلیم وسازش» هستند نامی نبرده است. اما این در حالی است که مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی برای حل مناقشه هسته ای این کشور در جریان است و شماری از اصولگرراین از توافق اخیر بین ایران و گروه ۱+۵ انتقاد می کنند.

 


در همین حال طی ماه های اخیر اصولگرایان و  شماری از نمایندگان مجلس که به جبهه پایداری نزدیک هستند،  محمد جواد ظریف،‌وزیر امور خارجه ایران، را به عقب نشینی و  فرستادن «پیام تسلیم» متهم کرده اند.

 

 

 

 

دویچه وله (Deutsche Welle):

 

 

 آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه (۲۵ مه/ ۴ خرداد) در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران بر اهمیت بقای "تفکر مبارزه با جبهه استکبار" تأکید کرد.

 


رهبر جمهوری اسلامی با تأکید بر ضرورت "ادامه مبارزه و حاکم بودن تفکر مبارزه در همه امور کشور اعم از داخلی و خارجی" افزود: «این موضوع باید همچون تفکر گسترده‌ای بر تمام امور و شئون کشور حاکم باشد و باید خود را در مقابل جبهه استکبار قوی کرد و محکم ایستاد.» او همچنین با تأکید بر "اقتصاد مقاومتی" گفت: «راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی‌توان در بیرون از مرزها پیدا کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی است.»

 


[آیت الله] خامنه‌ای ادامه داد، همه مسئولان، از جمله مسئولان مذاکرات خارجی "باید بدانند که در حال مبارزه هستند و در مسیر ادامه مبارزه پیدایش و بقای نظام اسلامی قرار دارند."

 

 

 

 

صدای آمریکا (VOA):

 

آیت الله علی خامنه ای روز یکشنبه در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس ایران با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی با مبارزه بوجود آمد و با مبارزه هم باقى خواهد ماند گفت، کسانی که برای تئوریزه کردن سازش و تسلیم، نظام را متهم به جنگ طلبی می کنند، خائن هستند.

 


به گزارش وب سایت رسمی رهبر ایران، وی در این دیدار با تاکید بر این که بدون مبارزه، این نظام تحقق ‌پذیر نبود و «حفظ نظام و پایدارى آن هم با مبارزه بوجود آمد» گفت، اگر مبارزه مردم و مسئولان در میدان هاى مختلف نبود، این نظام باقى نمی ماند.

 


با این حال آقای خامنه ای در ادامه هشدار داد «این هایی که براى تئوریزه کردن سازش و تسلیم و اطاعت در مقابل زورگویان، نظام را متهم می کنند به جنگ‌ طلبى یا به تئوریزه کردن جنگ، دارند خیانت می کنند.»

 


پس از روی کار آمدن حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ به عنوان رییس جمهوری جدید ایران، رویکرد تهران در صحنه بین الملل و بویژه در موضوع برنامه هسته ای ایران تفاوت کرد، بطوری که در مدت کوتاهی دور جدید گفتگوهای هسته ای با غرب ازسر گرفته شد و اندکی بعد در آذر ماه، دو طرف موفق شدند برای حل و فصل این پرونده به توافقی موقت دست پیدا کنند.

 


این توافق و رویکرد جدید ایران در برابر جامعه بین المللی، بویژه ایالات متحده آمریکا، نارضایتی گروهی در داخل ایران را به دنبال داشت و دستگاه دیپلماسی دولت به سرپرستی محمدجواد ظریف، وزیر امر خارجه ایران را به سازش در برابر غرب و نادیده گرفتن حقوق و آنچه که «دستاوردهای هسته ای ایران»خواندند، متهم کردند.

 

 

جدیدترین دور مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ شامل ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، به منظور تهیه پیش نویس یک توافق جامع، پس از سه روز مذاکره فشرده در وین، روز جمعه ۲۶ اردیبهشت بدون نتیجه پایان یافت.

 


بنابر اظهارات عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، دور بعدی مذاکرات از ۲۶ تا ۳۰ خرداد ماه (۱۶ تا ۲۰ ژوئن) در وین برگزار خواهد شد.
 

 

 

خبر گزاری جام

  • محب اهل بیت(ع)

یاران عصر 313

یاران عصر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی