n
یاران عصـــــــــر 313

NazSkin
بازی های ایرانی هم، بله! ؟.. +تصاویر :: یاران عـصـــــــــر 313

یاران عـصـــــــــر 313

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

جمله جمله نه! واژه واژه تورا / ای سفر کرده گفتگو کردیم
کوچه کوچه نه! خانه خانه تورا / سالیانی ست جستجو کردیم
سوره سوره نه! آیه آیه تو را / در مناجات آرزو کردیم
جمعه جمعه نه! لحظه لحظه تو را / ندبه کردیم و های و هو کردیم . . .
اللهم عجل لولیک الفرج

پیوندهای روزانه

بازی های ایرانی هم، بله! ؟.. +تصاویر

اگر پدر و مادری دغدغه مند باشند و بخواهند نظارتی بر بازی های رایانه ای فرزندانشان داشته باشند، بدون شک سعی می کنند تا محتوای بازی های مورد نظرشان را با اطلاعات ارائه شده توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای و برخی از سایت های مورد تأیید این بنیاد بررسی کنند. البته این کار، روندی بسیار صحیح و منطقی است، اما در اینجا نکته مهمی وجود دارد که باید به آن توجهی ویژه داشت. اگر خود بنیاد ملی بازی های رایانه ای و یا سایت های مورد تأیید آن هم دچار کج روی و یا احیاناً غفلت شوند، آنوقت تکلیف چیست؟
می گویید امکان ندارد! پس به این مثال ها توجه کنید:

02

چندی پیش در سایت کافه بازار (سایت مخصوص دانلود بازی های اندروید) بازی ای به نام "دختران آکروبات" (Acro Girls) به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شد که بررسی محتوای آن، بسیار قابل تأمل است. طبق تحقیق و تجربه، اگر بازی ای که در این سایت عرضه می گردد، بر خلاف شئونات اسلامی و اعتقادی کشورمان باشد، بنیاد ملی بازی های رایانه ای ورود کرده و خواستار حذف آن می شود.

05

نمونه این موضوع را حتماً در مورد بازی 41148 به خاطر دارید که فقط به دلیل یک احتمال اثبات نشده! بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز ارائه آن را در سایت کافه بازار لغو نمود و بازی حذف شد.

04

حال ببینید که محتوای بازی "دختران آکروبات" به چه شکل است و چرا بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این مورد ورود نکرده است؟
بازی، گیم پلی بسیار ساده ای دارد. مدیریت تشک پرش یک سیرک به بازیکن سپرده شده تا با حرکت دادن تشک از سقوط دختران آکروباتیست جلوگیری کند!
دخترانی که پوششی بسیار زشت و زننده دارند و معلوم نیست که چرا چنین پوششی باید در یک بازی ایرانی تصویر شوند! آیا نمی شد از آکروباتیست های آقا به جای خانم ها استفاده کرد!

03

البته این تنها مورد انحراف در بازی های ایرانی نیست و بازی های دیگری هم وجود دارند که در طراحی های آن ها انحرافاتی از این دست دیده می شوند.
به عنوان نمونه به این تصاویر نگاه کنید:

01

حال سوال این است که چرا بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه هیچگونه ورودی نداشته و چرا چنین بازی هایی در ایران مجوز تولید می گیرند و اگر بنیاد ملی بازی های رایانه ای از این موضوع ناآگاه است! انتظار می رود که هر چه سریعتر به آن رسیدگی کرده و فضای بازی های ایرانی را به فضایی امن برای خانواده ها تبدیل کند.


» نویسنده: محمود بلالی / vgpostmortem.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی