n
یاران عصـــــــــر 313

NazSkin
اظهارات خصمانه دستیار ویژه اردوغان بر علیه ایران :: یاران عـصـــــــــر 313

یاران عـصـــــــــر 313

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

جمله جمله نه! واژه واژه تورا / ای سفر کرده گفتگو کردیم
کوچه کوچه نه! خانه خانه تورا / سالیانی ست جستجو کردیم
سوره سوره نه! آیه آیه تو را / در مناجات آرزو کردیم
جمعه جمعه نه! لحظه لحظه تو را / ندبه کردیم و های و هو کردیم . . .
اللهم عجل لولیک الفرج

پیوندهای روزانه

اظهارات خصمانه دستیار ویژه اردوغان بر علیه ایران

امرالله ایشلر دستیار ویژه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ادعا کرد زیان‌هایی که ایران به جهان اسلام زده، از زیان‌های وارده توسط اسرائیل بیشتر است!.

 

وی در سخنانی متناقض از طرفی ادعا کرده است که ایران جایگاه خود را در دل مسلمان‌ها از دست داد و از طرفی با ادبیاتی مغرضانه و نامناسب به ناخواسته به تأثیر گفتمان انقلاب اسلامی در انقلاب های منطقه می پردازد که البته از این تأثیرات با لفظ سوء استفاده ایران از اوضاع منطقه نام می برد.

 


ایشلر گفته است: "علاوه بر آن ایران سیاست سوء استفاده از اوضاع در کشورهای عربی در سایه انقلاب‌هایشان در پیش گرفت و این روش سخنان بسیاری از شخصیت‌های آکادمیک و اندیشمندان را که می‌گویند ایران از زمان انقلاب ۱۹۷۹ دارای تفکر سیاسی امپریالیستی است و در پی صدور انقلاب و اجرای پروژه هلال شیعی است، تایید می‌کند."
 

دستیار ویژه رئیس جمهوری ترکیه آن گاه خود را در مقام نماینده جهان اسلام فرض کرده و ادعا می کند، ایران با پشتیبانی از حوثی‌ها، احساسات اسلامی را جریحه دار کرده است.

 

او در ادامه با سوء تفسیر از  سخنان علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه اشاره کرده بوده است، می گوید: "زاکانی سقوط صنعا پایتخت یمن را به دست حوثی‌ها تبریک گفت و اظهار داشت که سه پایتخت عربی تا کنون در دست ایران و پیرو انقلاب اسلامی بوده است. زاکانی افزود صنعا اکنون چهارمین پایتخت عربی است که در مسیر پیوستن به انقلاب ایران قرار دارد."

 

به گزارش العربیه، ایشلر در حرکتی جالب، این سخنان زاکانی را شاهدی بر تمامی ادعاهای خود آورده و می گوید: " این سخنان جایی برای شک درباره سیاست‌های ایران باقی نگذاشت".

 

دستیار ویژه رئیس جمهوری ترکیه در ادامه مواضع خصمانه خود ادعا کرده است: "با توجه به اوضاع کنونی می‌توانیم بگوییم زیانی که ایران به وحدت جهان اسلام و روح آن زده، از تمام زیان‌هایی که در نتیجه حملات صهیونیست‌ها بر آن وارد شده، بیشتر است." [!]

 

او در ادامه سخنان متناقض خود بعضی از شیعیان را مخالف سیاست‌های ایران دانسته و ادعا کرده است: " علاوه بر آن موضعی که ایران گرفته، دل انسان‌های باوجدان شیعه را نیز خونین کرده و باعث واکنش‌های پر سر و صدای آن‌ها شده است."

 

او با بیان‌ این‌که ایران همدلی‌ها با خود را در جهان اسلام از دست داده است، گفته است: " ایران از مقدار قابل توجهی از همدلی در تمام جهان اسلام برخوردار بود تا این‌که مرحله انقلاب‌های خلاف جریان بهار عربی آغاز شد. ایران کوشید به سمت تسلط بر پایتخت‌های عراق، سوریه و یمن حرکت کند حتی اگر بهای این سیاست، نابودی این پایتخت‌ها باشد. مساله‌ای که باعث شد همدلی با ایران جز در برخی مناطق شیعی در جهان اسلام از میان برود."

 

این درحالی است که مقامات ارشد سوری  ترکیه را عامل اصلی حمایت از تروریست های فعال در سوریه معرفی کرده اند تا جایی که سقوط شهرادلب در شمال غربی سوریه به دست تروریست ها را مستقیما اثر حمایت ترکیه ارزیابی کردند. دولت ترکیه در پی تمیلات فرقه ای که ریشه در تاریخ این کشور نیز دارد، از آغاز فعالیت های تروریستی در سوریه بر علیه دولت بشار اسد به شدت از این جریان حمایت مالی و معنوی داشته است.

 

 

 

 

 

همچنین در جریان حمله عربستان به یمن و کشتار مردم بی دفاع شهرهای مختلف، ترکیه حمایت بی چون چرای خود را از عربستان بارها مورد تأکید قرار داده است چنانچه در ابتدای این تجاوز، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه ای رسما اعلام کرد، عربستان سعودی، ترکیه را پیش از آغاز این عملیات آگاه کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی